Liebster Award Nomination!

Salutare! 🙂

Am vrut de mult timp să scriem o postare care să nu fie o recenzie, iar acum suntem onorate și încântate să realizăm prima noastră leapşă!

Mai întâi dorim să le mulțumim din suflet celor două persoane care ne-au nominalizat: Dede de la Praf de Stele și Cătălina de la Wearewomenofletters. Suntem copleșite de faptul că două bloggerițe cu atâta experiență ne-au ales și pe noi! >:D<

Pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă ai fost nominalizat:

  • Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.
  • Listează regulile în postarea ta.
  • Afişează premiile Liebster undeva pe blogul tău.
  • Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
  • Scrie zece lucruri random despre tine.
  • Nominalizează 5-11 bloguri și informează-le că au fost nominalizate.
  • Asigură blog-urile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.

Întrebările primite de la Dede 😀

  1. De la ce autor ai citit cele mai multe cărți?
    • Canary: Am citit cele mai multe cărți de la autoarea Cassandra Clare și vreau să citesc tot ce scrie. Cu toate că mi-au plăcut toate cărțile ei, trilogia Dispozitive infernale rămâne preferata mea.
    • Jay:  Când eram mică, credeam că Jules Verne a scris multe cărți și, spre 434mândria mea, citisem destule dintre ele. Însă acum a fost detronat de Cassandra Clare, care a preluat conducerea cu zece cărți – plus cele din seria The Bane Chronicles, dacă se pun 😀 .
    • Magpie: Cassandra Clare, în mod clar.
  2. Cea mai bună serie pe care ai citit-o până acum?
    • Canary: Cea mai bună serie pe care am citit-o este cu siguranță Născuți din ceață de Brandon Sanderson. Nu am citit ceva mai frumos, mai perfect, mai genial.
    • Jay: Am citit multe serii bune și deși multe îmi sunt foarte dragi, cea mai aproape de sufletul meu va rămâne mereu Jocurile Foamei (ah, the feels).
    • Magpie: Cu siguranță, Născuți din ceață. Of, Sanderson 😥 .
  3. Un moment important din viața ta de cititor este…?
    • Canary: Un moment important pentru mine a fost atunci când m-am uitat la filmul Jocurile foamei. Eram atât de curioasă să aflu ceea ce se va întâmpla mai departe, încât am citit cărțile. Așa am descoperit cât de mult îmi place să citesc.
    • Jay: Eu o să aleg ziua în care am rămas pentru prima oară până târziu pentru a termina o carte – la tine mă uit, Allegiant. Țin minte și acum cum mă uitam pe tavan, cu inima pe dos după ultimele pagini, apoi m-am hotărât să văd cât e ceasul. Era în jur de ora 3:30 și eu nici măcar nu îmi dădusem seama, iar atunci am știut că nu mă voi mai opri vreodată din citit.
    • Magpie: Atunci când am citit Harry Potter, știu că am stat până la ora patru dimineața cu Talismanele morții, plângând pe sub plapumă 😥 .
  4. Cam câte cărți numără biblioteca ta?
    • 582Canary: Cred că numără 60-70 de cărți. Cu timpul sper să am sute de cărți.
    • Jay: Din păcate, nu câte aș vrea. În toată casa am multe cărți, cu literatură de toate tipurile, însă raftul cu cărți cumpărate de mine numără în jur de 40 de volume.
    • Magpie: În opinia mea, nu foarte multe, dar mama îmi spune mereu să nu mai cumpăr (din acest punct de vedere, sunt o fiică rea 😦 ), dar să fiu mai exactă în jur de 60.
  5. Citatul preferat?
    • Canary: „The truth is what I make it. I could set this world on fire and call it rain.” – Victoria AveyardRegina roșie
    • Jay: „Basmele sunt mai mult decât adevărate: nu pentru că ne spun că există dragoni, ci pentru că ne spun că dragonii pot fi învinși.” – Neil Gaiman, Coraline
    • Magpie: „There is always another secret” – Brandon SandersonUltimul imperiu 
  6. Aștepți cu nerăbdare ca o carte anume să apară și la noi?
    • Canary: Îmi doresc foarte mult să se traducă volumul al doilea din seria Umbra corbului de Anthony Ryan, deoarece mi-a plăcut foarte mult și chiar merită citită. Primul volum s-a tradus la editura TreiCântecul sângelui.
    • Jay: Sunt destul de multe, dar cred că Lady Midnight ocupă un loc fruntaș (yay, Shadowhunters).
    • Magpie: Cred că The Mime Order, al doilea volum din seria Sezonul oaselor de Samantha Shannon (dar voi mai aștepta 😥 ).
  7. Ai vreun obicei prost legat de cărțile tale?
    • Canary: Sunt foarte atentă cu cărțile și am foarte mare grijă de ele. Un obicei prost cred că ar fi acela că le las cam mult în biblioteca înainte de a le citi (oops).
    • Jay: În afară de faptul că le las împrăștiate prin toată casa atunci când citesc, altceva nu îmi trece prin cap. Presupun că sunt destul de grijulie cu ele. 😀
    • Magpie: Îmi doresc foarte mult să îmi cumpăr anumite cărți și când o fac, zac în biblioteca mea o bucată bună de timp înainte să le și citesc 😀 (dar primul pas e deja făcut, așa că stați liniștite, scumpelor, ajung și la voi 😉 ).
  8. Care este ultima carte pe care ai citit-o?
    • Canary: Eroul evurilor de Brandon Sanderson cea mai bună carte fantasy pe care am citit-o vreodată. Acest autor este extraordinar. Vreau să citesc toate (absolut toate ❤ ) cărțile sale.
    • Jay: Marțianul, de Andy Weir. Recenzie în curând ^_^ .
    • Magpie: Cântecul sângelui, de Anthony Ryan.
  9. Numește trei dintre cărțile tale preferate. Descrie-le pe fiecare în două-trei cuvinte.
    • Canary: Cântecul sângelui de Anthony Ryan-datorie, onoare, sacrificiu; Furia roșie de Pierce Brown  curaj, furie, realism; Moștenitoarea focului de Sarah J. Maas – acțiune, magie, foc (nu trebuie să vă mai spun de Eroul Evurilor de Brandon Sanderson …deja știți).
    • Jay: În ordine aleatorie: Fahrenheit 451, Ray Bradbury – o distopie tulburătoare; Jocurile Foamei, Suzanne Collins – acțiune, suspans, Katniss; (sper că nu trişez, nu puteam să aleg doar una 😦 ) seria Harry Potter, J.K. Rowlings – magie la superlativ.
    • Magpie: Eroul Evurilor, Brandon Sanderson – genială, sfâșietoare, imprevizibilă; Prințesa mecanică, Cassandra Clare – cel mai bun final; Regatul luminilor, Leigh Bardugo – Ah, Întunecatul 😥 (pentru mine asta spune totul).
  10. Ce tip de lectură nu ai aborda niciodată?
    • Canary: Nu cred că aș aborda cărțile istorice cu foarte multe date, scuze… 😦 .
    • Jay: Nu sunt genul de persoană care să spună nu înainte să încerce (dar fie între noi, cărțile istorice nu mă atrag prea mult).
    • Magpie: Mie îmi place să încerc lucruri noi, așa că niciodată e mult spus 😀 , dar cărțile de non ficțiune nu mă prea atrag.

Întrebările primite de la Cătălina 😀

  1. Îţi plac cărţile clasice sau cele moderne/contemporane? De ce?
    • Canary: Îmi plac atât cărțile clasice, cât și cele moderne, dar, dacă ar fi să aleg, atunci ar câștiga cărțile moderne, deoarece îmi plac genurile fantasy si young adult.
    • Jay: Moderne pentru că am citit mai mult din acestea, dar mi-am propus să citesc mai multe cărți clasice 😀 .
    • Magpie: Îmi plac ambele tipuri de cărți, deoarece fiecare are frumusețea sa 🙂 .
  2. Dacă ai scrie o carte, despre ce ai scrie?
    • Canary: Aș scrie despre oameni, în special despre reacțiile și sentimentele lor, dar mai ales modul de gândire. Totuși, aș face acest lucru într-un mod subtil, mascându-le într-un roman fantasy.
    • Jay: Cred că o carte SF, probabil cu extratereștri vs. pământeni (hmm).
    • Magpie: Dacă aș scrie o carte, ar fi cu siguranță fantasy 🙂 . Îmi plac foarte mult cavalerii si dragonii, așa că e un început 😀 .
  3. Ce supererou ai vrea să fii? De ce?
    • Canary: Cred ca l-aș alege pe Batman, deoarece am văzut acum câteva zile filmul și mi-a plăcut povestea – transformarea, deciziile și voința lui. Cu toate acestea, Katniss din Jocurile foamei va rămâne supereroina mea, datorită curajului și dragostei care au facut-o să se sacrifice pentru sora sa, dar și pentru inteligența de care a dat dovadă. Mi-ar plăcea să fiu ca ea.
    • Jay: Iron Man – este cu adevărat încântător, o dulceață, seamănă cu mine. 😉
    • Magpie: Mi-ar plăcea să fiu versiunea feminină a lui Batman, un fel de Batwoman B) (deși nu sună la fel de bine 😦 ), o creatură a nopții ce poate face lumină 😀 .
  4. Care e cea mai bună carte pe care ai citit-o ever?
    • Canary: Cea mai bună carte pe care am citit-o ever este cu siguranță Eroul evurilor de Brandon Sanderson. Autorul a scris toată trilogia cu măiestrie, dar acest volum a fost perfect. A dat dovadă de atâta inteligență… Este un geniu, credeți-mă!
    • Jay: Niciodată nu mi-a plăcut să aleg așa că ala, bala, portocala, Fahrenheit 451.
    • Magie:  Eroul evurilor, de Brandon Sanderson. Genială.
  5. Care e cea mai bună carte pe care ai citit-o anul acesta?
    • CanaryEroul evurilor de Brandon Sanderson – am citit-o în luna iulie. Se înțelege de ce am ales-o …totuși, vă mai spun o dată: este awesome!
    • Jay: Solaris, de Stanislaw Lem.
    • Magie: Eroul evurilor, de Brandon Sanderson. 🙂
  6. Cât de mult timp acorzi cititului?
    • Canary: Îmi place foarte mult să citesc și încerc să îmi fac timp mai mereu. Cu toate acestea, depinde și de carte. Uneori, nu vreau să fac nimic, ci doar să citesc, alteori nu îmi vine să mai continui. Mie îmi place să îmi imaginez toate detaliile, deci cititul unei cărți durează mai mult pentru mine, decât în mod normal.
    • Jay: În timpul școlii nu prea mult, din păcate, poate câteva ore în week-end, dar încerc din greu să recuperez în vacanțe ^^ .
    • Magpie: Depinde foarte mult de activitățile mele din zilele respective. 🙂
  7. Participi la vreun club de carte? Dacă nu, ai vrea?
    • Canary: Din păcate, nu particip la niciun club de carte, dar mi-aș dori. Îmi place foarte mult să port discuții despre cărți. Sper că o voi face pe viitor.
    • Jay: Încă nu. 😉
    • Magpie: Nu particip, dar recunosc că mi-ar plăcea. 🙂
  8. Dacă ai putea schimba ceva la lumea în care trăim, ce ai schimba?
    • Canary: Nu știu… Fiecare alegere are consecințe și chiar dacă aș schimba un lucru spre bine, cuiva sigur i-aș face un rău… E nevoie de multă cunoaștere pentru a acționa, cărțile mi-au arătat acest lucru.
    • Jay: Aș face oamenii mai miloşi, mai darnici și mai săritori – doar cu aceste calități avem o șansă la o lume mai bună, fără atâtea vieți curmate de sărăcie și inaniție.
    • Magpie: Aș încerca să aduc zâmbetul pe chipurile oamenilor. Smile more 🙂
  9. Cărţile te fac mai deştept?
    • Canary: Cărțile conțin multe informații si învățături. Ele ajută mult la dezvoltarea ta, dar este nevoie și de contribuția ta. Dacă tu nu ai înțeles mesajul sau informația…nu știu cât de mult te pot ajuta ele. Cărțile si oamenii sunt într-o relație de interdependență.
    • Jay: Nu știu dacă neapărat mai deștept, dar cărțile (majoritatea, cel puțin) te ajută cu siguranță să afli informații și să faci contact cu lucruri la care altfel nu ai avea acces.
    • Magpie: În opinia mea, cărțile pe care le citim ne influențează intr-o anumită măsură 🙂
  10. De ce crezi că nu citesc oamenii din zilele noatre?
    • Canary: Eu nu sunt de părere că oamenii din zilele noastre nu citesc. Dar cei care nu o fac…sunt sigură că ei nu au descoperit magia lecturii. Aici mă ajută puțin J.K. Rowling : „Daca nu îți place să citești înseamnă că nu ai găsit cartea potrivită.”.
    • Jay: Societatea de astăzi este una grăbită cu siguranță, totul este pe fugă, suntem mereu în pană de timp. Astfel s-a ajuns la neglijarea cititului în favoarea altor mijloace de divertisment ce sunt mai rapide, cum ar fi filmele. Pe de altă parte, lectura nu este la fel de încurajată astăzi: de ce ne-am pierde timpul cu așa ceva când avem atâtea posibilități, atâtea lucruri de făcut? Unii preferă să stea trei ore navigând pe Facebook decât să citească o carte și trebuie să admitem acest lucru, oricât de dureros ar fi. Trebuie să luptăm, însă, împotriva acestui trend, noi, iubitorii de cărți, prin răspândirea acestei pasiuni pretutindeni. 🙂
    • Magpie: Cred că încă nu au găsit cartea potrivită pentru a le deschide apetitul pentru lectură. 😀

Zece lucruri despre noi

  • Canary
    1. Îmi place sa scriu (dar acest lucru nu înseamnă că sunt și pricepută 😦 ) și să citesc poezii.
    2. Îmi place realismul. Îl caut mereu într-o carte fantasy, deoarece îmi place să îl descopăr singură, ascuns, dar totuși prezent.
    3. Îmi place să studiez oamenii și reacțiile acestora, deoarece mă pasionează felul cum gândim diferit.
    4. Îmi place sa îmi imaginez totul atunci când citesc, chiar dacă acest lucru face că cititul unei cărți să dureze mai mult decât în mod normal.
    5. Nu îmi place să fiu în centrul atenției.
    6. După ce am citit Fata din tren de Paula Hawkins, încerc sa îmi imaginez cum sunt viețile oamenilor.
    7. Mă gândesc mult timp la personajele unei cărți, chiar dacă aceasta s-a terminat. Îmi place să mi le aduc aminte, atât pentru a reînvia frumusețea lor, dar și de teamă să nu le uit.
    8. Îmi place foarte mult să dorm. 😀
    9. Ascult muzică aproape mereu, deși, uneori atunci când citesc, nu o fac deoarece mă deranjează…Depinde și de carte, desigur.
    10.  Sunt pasionată de medicină și vreau să ajut oamenii.
  • Jay:
    1. Iubesc cartofii prăjiți cu brânză și aș mânca non-stop :P.
    2. Anotimpul meu preferat e toamna, ador culorile, parfumul, și tot ce înseamnă aceasta (mai puțin începutul școlii, of).
    3. Sunt pasionată de tot ce ține de informatică și IT, în special de programare și web design.
    4. Sunt fană înrăită Pokémon încă din fragedă pruncie.
    5. Sunt mai încăpățânată decât un măgar și până nu ies lucrurile cum vreau eu, nu renunț.
    6. Am învățat să citesc de la 5 ani și prima mea carte pe care am citit-o a fost Păcală.
    7. Locul meu preferat de citit este pe o pătură, la umbra unui prun bătrân.
    8. Am citit toate cărțile Harry Potter în doar o săptămână, în clasa a patra, când am fost bolnavă de varicelă și a trebuit să stau acasă. Le-am recitit de multe ori de atunci și au un loc special în inima mea.
    9. De ceva timp, citesc mai mult în engleză pentru că, de obicei, au mai mult farmec așa – nu toate glumele, jocurile de cuvinte sau înțelesurile ascunse sunt traductibile.
    10. Aș vrea ca într-o bună zi să vizitez Spania pentru că sunt iremediabil îndrăgostită de tot ce înseamnă cultura spaniolă.
  • Magpie
  1. Îmi place să zâmbesc, dar și mai mult îmi place să îi fac pe alții să zâmbească (chiar dacă nu prea reușesc).
  2. Îmi place să mă joc Harvest Moon (în ciuda faptului că nu se prea se împacă cu cititul 😀 ).
  3. Îmi plac copacii (am o pasiune pentru cățărat, dar asta nu înseamnă că mă și pricep).
  4. Ador muzica și ascult încontinuu (când mă scol, adorm, citesc, scriu, mănânc…; ați prins ideea).
  5. Sunt o persoană destul de sinceră, nu mint decât la nevoie 😀 .
  6. Nu mă pricep la desen (deloc). 🙂22001
  7. Citesc oriunde (dar prefer în pat).
  8. Îmi place apa, dar nu știu să înot (ba chiar atunci când sunt pe punctul de a înghiți apă, deschid larg gura pentru a mă asigura că are loc să intre). 😀
  9. Îmi plac câinii.
  10. Am simțul umorului (în caz că nu v-ați dat seama). 🙂

Blog-urile nominalizate ^^

Întrebările noastre

  1. Ce carte are cea mai frumoasă copertă, din punctul tău de vedere?
  2. Cât de des oferi cărți drept cadou?
  3. Colecționezi semne de carte?
  4. Ce gen literar îndrăgeşti cel mai mult?
  5. Care este personajul cu care te identifici cel mai bine?
  6. Dacă ar trebui să alegi a fi o creatură fantasy,care ar fi aceea?
  7. Există o carte care nu ți-a plăcut absolut deloc?
  8. Care este cel mai impresionant personaj negativ pe care l-ai întâlnit?
  9. Ce carte te-a emoționat până la lacrimi?
  10. Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte, care ar fi acela și de ce ?
6 comentarii

  1. A trecut aproape un an și încă nu îmi dau seama cum am reușit să nu ajung la această leapșă, mai ales că eu v-am provocat la ea. Pur și simplu, nu știu cum de nu am observat asta. Trebuia să mă trageți de mână sau ceva, altfel o să cred că am îmbătrânit și nu mai știu de mine și de ceea ce fac. :))

    Revenind, foarte faine răspunsurile voastre! 😀 Observ niște titluri interesante pe care nu am ajuns încă să le citesc, dar le voi trece pe listă, ca să nu uit. Scuzați-mi lipsa de reacție. Data viitoare o să am mai multă grijă și o să fiu pe fază!

    Apreciază

Lasă un răspuns

