Recenzie: Cântecul sângelui de Anthony Ryan

Synopsis: „Am luptat în bătălii care au lăsat în urmă sute de leşuri, dar despre ele n-a rămas scris nici măcar un singur cuvânt. Ordinul nostru luptă, însă adesea luptă în umbră, fără glorie sau răsplată. Noi nu avem stindarde.”

Aceasta este povestea lui Vaelin Al Sorna, abandonat la vârsta de zece ani de către tatăl său la poarta mânăstirii unui ordin de preoţi-războinici. Aici, alături de alţi băieţi de vârsta lui, este educat printr-un regim brutal, unde preţul eşecului este adesea moartea, pentru a ajunge preot al Ordinului Credinţei Unificate a Tărâmului. Menirea sa este de a apăra Credinţa cu tăişul sabiei, fiind şi soldat pentru armata Tărâmului. Vaelin se trezeşte implicat într-un război în care va fi arma letală a Ordinului şi unica speranţă a Tărâmului.

Credință, loialitate, speranță – Vaelin Al Sorna. Abandonat la vârsta de zece ani de însuși tatăl său la poarta unei mănăstiri de preoți-războinici, acesta este nevoit să suporte regimul brutal prin care este educat atât el, cât și alți băieți de vârsta lui. Dar și mai important, trebuie să supraviețuiască Încercărilor, anumite probe ce le testează cunoștințele și abilitățile dobândite, eșecul fiind adesea plătit cu propria viață. Și povestea se complică…

„Speranța trebuie să fie un războinic”

Voiam de mult timp să citesc această carte (nu știu de ce am amânat-o atât), dar mă bucur că am reușit în sfârșit să îmi fac timp pentru ea – având în vedere numărul de pagini destul de mare 😀 , deoarece chiar merită. Mi-a plăcut foarte mult stilul autorului, cât și structura cărții. Acesta creionează niște personaje atât de profunde și impresionante, încât m-au zdruncinat complet. M-au fascinat lumea creată de autor, miturile, legendele ce așteptau ca cineva să descopere adevărul ascuns adânc. Tactici de luptă, strategii, razboaie intrigă cititorul, în timp ce secretele se zbat pentru a ieși la lumină din întunericul în care au fost îngropate. Vaelin cred că este cel mai puternic personaj pe care l-am întâlnit până acum. Agil, curajos și inteligent, faima care roiește în jurul său nu reușește să îl acapareze, singura lui stăpână fiind credința. Vinovăția îi străpunge inima, gândindu-se mereu la sângele pe care a fost nevoit să îl verse, indiferent dacă a fost forțat de circumstanțe sau silit de cineva, temându-se de facilitatea cu care putea săvârși astfel de fapte murdare. Este nevoit să facă atâtea sacrificii, încât mi-a sfâșiat inima. Mi-a plăcut legătura dintre el și băieții din Ordin, fiind familia pe care niciunul dintre ei nu o mai are.

„Credința ne învață să fim proprii noștri judecători, fiind că doar noi ne putem cunoaște cel mai bine inima.”

Am descoperit atât de multe personaje care mi-au plăcut și pe care aș vrea să le amintesc: Sora Sherin (aka Întruchiparea Bunătății), Frentis (evoluția sa a fost impresionantă, dar unele răni nu se pot vindeca și mereu vor rămâne cicatrici), Caenis (tăria cu care crede în cunoștințele sale este uimitoare, fiind totodată și ceea ce îl reprezintă), Sella (câteodată a fi diferit nu înseamnă pentru toți și a fi special), Aspectul Elera, Scrijelitul (loialitate mai presus de cuvinte)  și mulți, mulți alții. Toți sunt războinici, indiferent dacă arma lor este sabia, cuvântul sau inima.

„Oamenii cred întotdeauna ceea ce vor să creadă, indiferent dacă este sau nu adevărat.”

O carte impresionantă, având o magie aparte, în care răsturnările de situație, trădările, minciunile și secretele se mixează și compun ritmul cântecului sângelui. Fiți pregătiți să-l ascultați 😉

„Încrederea este mai importantă decât frica.”22001